ФЭНДОМ

Осень

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

30 сентября — Международный день переводчика.

Kot rodil

In English Править

International Translation Day is celebrated every year on 30 September on the feast of St. Jerome, the Bible translator who is considered the patron saint of translators. The celebrations have been promoted by FIT (the International Federation of Translators) ever since it was set up in 1953. In 1991 FIT launched the idea of an officially recognised International Translation Day to show solidarity of the worldwide translation community in an effort to promote the translation profession in different countries (not necessarily only in Christian ones). This is an opportunity to display pride in a profession that is becoming increasingly essential in the era of progressing globalisation.

В русский (и не только)Править

Международный День Переклад есть отмечаем каждый год 30 сентября на пиру святого Иеронима, перекладача Библии, есть считаем быть заступником перекладачив. Торжества были повышены FIT (Международная федэрацыя перекладачив) с тых пор он был создан в 1953 г. В 1991 г. FIT висунута идея афицыйна признанных Международным днем перекладу, щоб показати солидарность мирового сообщества перевода в усилия, щоб обеспечити переклад профессия в разных странах (не абавязкова только в тех християнських). Це есть возможность для отображения гонар в профессии, яка становицца все более и более важное значение у эпоху прогресуючой глабализацыи.

Также на ФЭНДОМЕ

Случайная вики